Stanowisko specjalisty do spraw ochrony środowiska w Dziale Inspekcji w PileUrszula Karpinska2024-12-21T00:41:58+01:00
Ogłoszenie nr 146288 / 21 grudnia 2025 r.
#administracja publiczna #środowisko
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
Liczba stanowisk | Wymiar etatu | Status |
Miejsce pracy | Ważne do | Wynagrodzenie zasadnicze |
1 |
1 |
nabór w toku |
ul. Motylewska 5a
64-920 Piła |
15 stycznia 2025 r. |
około 4700,00 zł brutto |
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
- kontroluje podmioty w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska
- kontroluje przestrzeganie decyzji ustalających warunki korzystania ze środowiska
- prowadzi postępowania pokontrolne
- prowadzani postępowania administracyjne, w tym w zakresie wymierzania administracyjnych kar pieniężnych za naruszenie wymagań przepisów ochrony środowiska
- współpracuje z innymi organami m.in. organami Inspekcji Ochrony Środowiska, ścigania, administracją publiczną oraz prokuraturą
- kontroluje przestrzeganie przepisów ochrony środowiska lub wpływu na środowisko bez ustalonego sprawcy
- udostępnia informacje o środowisku i jego ochronie oraz informacje publiczne
- sporządza plany działalności kontrolnej i sprawozdania z ich realizacji
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: wyższe
- podstawowa wiedza z zakresu działania WIOŚ
- wiedza z zakresu przepisów ochrony środowiska, w tym m.in. ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy Prawo wodne oraz rozporządzeń wykonawczych
- znajomość ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska
- znajomość ustawy KPA
- znajomość ustawy Prawo przedsiębiorców- w szczególności w zakresie wykonywania kontroli
- umiejętności: łatwość komunikacji, dzielenie się wiedzą, doskonalenie zawodowe, rzetelność i terminowość, organizacja pracy własnej, zorientowanie na osiąganie celów, umiejętność współpracy, budowanie relacji, skuteczna komunikacja
- prawo jazdy kat. B
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Wykształcenie: wyższe profilowe: ochrona środowiska lub pokrewne (m. in. inżynieria środowiska, chemia, fizyka, biologia, biotechnologia, rolnictwo)
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze ochrony środowiska i/lub wykonywania kontroli
- myślenie analityczne
- radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- rozwiązywanie problemów
- kurs przygotowujący do wykonywania pracy na stanowisku inspektora Inspekcji Ochrony Środowiska oraz zdany egzamin (zgodnie z art. 8e ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska)
- Indywidualny rozkład czasu pracy
- Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
- Miejsce parkingowe na terenie urzędu
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
- dodatek stażowy (do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy)
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
- nagrody wypłacane z funduszu nagród uzależnione od osiąganych wyników pracy
- możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty ubezpieczenia grupowego
- „wymienialnia książek”- umożliwienie pracownikom podzielenia się lekturą, wypożyczenia książki lub czasopisma
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą urzędu
- praca w terenie
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
- samodzielne prowadzenie samochodu służbowego
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
- pomieszczenia do pracy biurowej w obiekcie posiadają bariery architektoniczne uniemożliwiające samodzielne poruszanie się osób z ograniczoną sprawnością ruchową
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego
- wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu procedury naboru w BIP KPRM, BIP WIOŚ w Poznaniu oraz w siedzibie urzędu
- osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie zobowiązana do uczestniczenia w kursie przygotowującym do wykonywania pracy na stanowisku inspektora Inspekcji Ochrony Środowiska, o którym mowa w art. 8e ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska
- informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w WIOŚ w Poznaniu znajdują się na stronie: https://bip.poznan.wios.gov.pl/sygnalisci/
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- weryfikacja formalna ofert
- test wiedzy
- rozmowa kwalifikacyjna
Pracę możesz rozpocząć od:2025-02-01
Twoja aplikacja musi zawierać
(dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeńśtwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- kopia prawa jazdy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz
(dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Aplikuj
do 15 stycznia 2025
na adres:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Poznaniu
ul. Czarna Rola 4
61-625 Poznań
z dopiskiem OFERTA 2/2024
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
61 827-05-36
- Dokumenty należy złożyć do: 15.01.2025
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
-
- Administrator danych i kontakt do niego: Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, ul. Czarna Rola 4, 61-625 Poznań
- Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@poznan.wios.gov.pl
- Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
- Informacje o odbiorcach danych: Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, ul. Czarna Rola 4, 61-625 Poznań. Dane dotyczące kandydatów do pracy (wyniki naboru) są udostępniane firmie wykonującej usługi informatyczne w tym zakresie.
- Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
- Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych; – żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Autor: Urszula Karpinska |
Wprowadzający: Urszula Karpinska |
Data utworzenia: 21 grudnia 2024 |
Data aktualizacji: 21 grudnia 2024 |